9 Ademhalingsoefeningen

Deze 9 Ademhalingsoefeningen helpen ontspannen en hebben een diep reinigende werking op lichaam en geest. Ze zijn eenvoudig zelf te doen. Door je ademhaling een aantal weken te trainen met onderstaande ademhalingsoefeningen leer je emoties en gedachten beïnvloeden. Hierdoor kun je je beter ontspannen, ook in meer stressvolle situaties. Bekijk de filmpjes en download en doe de ademhalingsoefeningen. Je kunt vandaag nog aan de slag met je eigen ademtherapie!.

Visuele Ademhalingsoefening Video

Deze visuele ademhalingsoefening leert je om 6 keer per minuut adem te halen. Door iedere dag 3 keer gedurende 5 minuten te oefenen ga je je na enkele weken rustiger voelen, beter slapen en krijg je meer energie. Adem in als het balletje naar boven gaat en adem uit als het balletje weer naar beneden gaat.

“Adem in en God benadert je. Houd je inademing vast en God blijft bij je. Adem uit en je nadert God. Houd je uitademing vast en geef je over aan God.” ~ Krishnamacharya

4x Pranayama Yoga Ademhalingsoefeningen

Je kunt deze Yoga Ademhalingsoefeningen combineren om andere ademhalingsoefeningen te verdiepen. Verbeter met de Diafragma Ademhalingsoefening je dagelijkse ademhaling. Controleer met Ujjayi de stroom van lucht. Creëer met de Drie Fasen Ademhaling meer ruimte. De Bhastrika werkt versterkend, opwekkend en heeft een zeer zuiverend effect
» Diafragma Yoga Ademhaling. Leef in Flow en Functioneer Soepeler (download)
» Ujjayi en 3 Fasen Ademhaling. Meer Zuurstof, Betere Concentratie, Betere Stoelgang (bekijken)
» Bhastrika Yoga Ademhalingsoefening. Versterkend, Opwekkend en Zeer Zuiverend (bekijken)

1x Vipassana Ademhalingsoefening

De Quantum Light Breath is een diep reinigende Vipassana of Inzicht meditatie van bijna een uur waarbij je door intensief ademhalen oude emotionele blokkades in je lichaam opruimt. Eén van mijn favoriete ademhalingsoefeningen.
» Quantum Light Breath Ademhalingsoefening. Emotionele Blokkades Opruimen ~ Jeru Kabal (downloaden)

3x Mindfulness Ademhalingsoefeningen

Ademen met aandacht is de basisoefening onder de Mindfulness Ademhalingsoefeningen. Deze ademhaling leert je waarnemen zonder oordeel, zonder gedachten te vormen in je hoofd. De drie minuten ademruimte stelt je in staat beter te zien wanneer je vatbaar bent voor gedachten die je niet verder helpen. De Glimlach met Zachte Ogen leert je innerlijke rust ervaren door het effect van de glimlach op je lichaam. Heel bijzonder om dit te ervaren. Dit is de meest subtiele ademhalingsoefening.
» Ademen met Aandacht. Leer Waarnemen Zonder Oordeel of Gedachten (downloaden)
» Drie Minuten Ademruimte. EHBO Ademhalingsoefening bij Gedachten Loslaten (downloaden)
» Glimlach met de Zachte Ogen. Leer Innerlijke Rust Ervaren Door Glimlachen (lezen)

bron: foto
Gezondheid & psychologie boeken (728x90)